Transparenta decizionala, o practica desueta la Consiliul Local si Primaria Municipiului Timisoara

Scris de Stiri de Timisoara | Publicat in 13.11.2015 13:17 | Publicat in AGENTIA DE PRESA | Tipareste pagina

Partidul M10 Filiala Timiş condamna ferm repetatele incalcari ale legii 52/2003 privind transparenţa decizionala in administraţia publica, incalcari care au devenit o cutuma atat in activitatea Consiliului Local cat şi a Primariei Municipiului Timişoara.
In acest sens punctam refuzul acestora de a permite prezentarea şi dezbatere publica a proiectului de hotarare din 12.10.2015 privind aprobarea studiului de fezabilitate „Reorganizarea circulaţiei rutiere din Inelul I de circulaţie şi reproiectarea infrastructurii rutiere şi de transport public(Pasaj P-ta Victoriei)” proiect evaluat la 51.000.000 euro!
Constatam accentuarea dispreţului faţa de normele şi practicile de lucru legale, din partea Consiliului Local al Municipiului Timişoara. In acest sens, luna Octombrie 2015 deţine un record negativ in ceea ce priveşte respectarea Legii 52/2003 – doar 3 proiecte de HCL  au fost prezentate public respectand cele 30 de zile cerute de lege, din 68 de proiecte aprobate!
Ne exprimam  ingrijorarea faţa de recenta angajare a Primariei Municipiului Timişoara  intr-un credit de „maxim” 100.000.000 lei (aprox. 22.000.000 euro) pe 20 de ani, intr-un mod complet netransparent, fara o corecta evaluare preliminara, lucru ce poate afecta dramatic dezvoltarea oraşului pe anii ce vor urma!
Prin ignorarea flagranta a prevederilor Legii 52/2003, autoritaţile publice locale din Timişoara nu fac decat sa le ingradeasca timişorenilor, in calitate de beneficiari direcţi ai deciziei administrative, dreptul de a se implica activ in procesul de elaborare a proiectelor de acte normative.
 
Departamentul de comunicare
Partidul M10 Filiala Timiş
 
Anexat, prezentam prevederile legii 52/2003 Art.7 alin. 2
Anuntul referitor la elaborarea unui proiect de act normativ va fi adus la cunostinta publicului, in conditiile alin. (1), cu cel putin 30 de zile lucratoare inainte de supunerea spre avizare de catre autoritatile publice. Anuntul va cuprinde: data afisarii, o nota de fundamentare, o expunere de motive, un referat de aprobare privind necesitatea adoptarii actului normativ propus, un studiu de impact si/sau de fezabilitate, dupa caz, textul complet al proiectului actului respectiv, precum si termenul-limita, locul si modalitatea in care cei interesati pot trimite in scris propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ.