PROTECTIA CONSUMATORULUI s-a saturat de SPAGA si CONTROALE cu DEDICATIE!... Vor SALARII ca la ANAF, DSVSA sau DSP!...

Scris de Coriolan Onescu | Publicat in 27.02.2018 10:50 | Publicat in NATIONAL | Tipareste pagina

Declaraţia Zilei

Sindicatul Naţional al Funcţionarilor Publici:

SCRISOARE DESCHISA

”Am decis sa ne adresam acum, tuturor, intr-un mod transparent şi public, pentru ca situaţia comisarilor din  Autoritatea Naţionala pentru Protecţia Consumatorilor a ajuns intr-un moment critic.
Nu este in intenţia noastra sa declanşam un conflict, insa in acest moment apreciem ca nu avem niciun fel de  protecţie profesionala, nu avem suport logistic in adevaratul sens al cuvantului, iar motivaţia noastra, dincolo  de dorinţa de a ne face treaba cat mai bine, este aproape inexistenta.
Stimate doamne, Stimaţi domni, Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) cu structurile  teritoriale din subordine este institutie publica ce functioneaza ca organ de specialitate al administratiei  publice centrale, cu personalitate juridica, in subordinea Guvernului si in coordonarea Ministerului Economiei.  Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor (ANPC) are in subordine cele 41 de Comisariate Judetene  pentru Protectia Consumatorilor, organizate in 8 Comisariate Regionale cu personalitate juridica, cu o structura  de personal in numar de 590 angajati din care 353 de functionari cu drept de control. Mentionam ca, aprobarea  Legii Unitare a Salarizarii, a creat dezechilibre salariale discriminatorii si neconstitutionale in cadrul  aceleasi categorii profesionale din aceeasi familie ocupationala, nemaiputandu-se vorbi de caracterul unitar al  Legii salarizarii bazata pe principiile egalitatii si nediscriminarii beneficiarilor prevederilor legii cu  raportare la diferentierea salariala a functionarilor publici care desfasoara activitati de control,  diferentiere existenta in cadrul Legii salarizarii. Decizia nr. 794 din decembrie 2016 a Curtii Constitutionale  prevede egalizarea salariala prin raportare la aceeasi functie, grad, gradatie, vechime in munca si in  specialitate, aceleasi conditii de studii, din cadrul intregii categorii profesionale (de organe de control) din  aceeasi familie ocupationala.

Comisarii ANPC au cele mai mici venituri (formate exclusiv din salarii deoarece aproape orice alta activitate  posibil aducatoare de venituri ne este interzisa) dintre toate instituţiile de control deconcentrate, deşi toţi  avem studii superioare.
Ataşam un table cu salariile aflate in plata, la data de 30.09.2017, pentru cateva  instituţii de control.(vezi FOTO)


Cele mai multe Comisariate judeţene nu au un jurist şi un economist.
Nici un Comisariat judeţean nu are niciun fel de personal auxiliar – secretara, şofer, femeie de serviciu.

Tot comisarii suplinesc aceste posturi fara a fi şi remuneraţi corespunzator.
In comisariate se intampla frecvent sa fim in situaţia de a ni se sista furnizarea energiei electrice, a gazelor naturale, a serviciilor de comunicaţii – telefonie, internet.
Cateodata ni se intampla chiar sa achitam din fonduri personale RCA-ul la automobilele din dotare sau facturi la utilitaţi si apoi sa aşteptam, luni in sir, decontarea acestora.
In foarte multe comisariate sunt carenţe mari in dotarea cu logistica simpla– hartie, toner, calculatoare, imprimante, copiator funcţional (remarcaţi, va rugam, singularul!).
Incercaţi dvs. sa explicaţi unui consumator care vrea sa depuna o reclamaţie ca nu il puteţi ajuta  sa faca o fotocopie la un document pe care trebuie sa il ataşeze la o reclamaţie pentru ca nu aveţi copiator sau  toner!!!
ANPC şi-a diminuat personalul de cca 3 ori in ultimii 10 ani.
Comisarii sunt insuficienţi in toate comisariatele, acestea nefiind structurate in raport cu criterii locale obiective – numar locuitori/consumatori, numar operatori economici, etc.
Cei mai mulţi comisari au concedii neefectuate in 2017, unii chiar din 2016. 

Daca intra un comisar in concediu de odihna şi unul in concediu medical suntem in colaps.
Se fac eforturi  supraomeneşti pentru a se respecta termenele de raspuns la reclamaţii, fiind nevoiţi sa facem rabat de la  acţiunile de supraveghere piaţa. Şi ni se cere sa fim omniprezenţi: sambata, duminica, Paşti, Craciun, sa fim  foarte prompţi, sa fim disponibili 24/24 de ore.
Tot noi suntem cei care asiguram şi permanenţa la Telefonul Consumatorului.
Pe rand, tot comisariatele judeţene  aloca oameni sa raspunda la acest telefon zilnic, reducandu-şi astfel suplimentar resursa umana.
NU va puteţi inchipui epuizarea fizica şi psihica pe care o da o singura zi cu sute de apeluri succesive in care toţi oamenii işi manifesta nemulţumirea faţa de anumite situaţii (unele nici nu au legatura cu instituţia noastra) sau cat de agresivi pot deveni aceştia atunci cand incerci sa le explici ca nu ii poţi ajuta.
Noi trebuie sa fim intotdeauna foarte bine pregatiţi, la curent cu toate informaţiile din toate domeniile, sa  avem specialişti (pe care nu-i avem deoarece ANPC-ul nu a avut niciodata bani pentru a-şi specializa  personalul), sa fim disponibili, zambitori şi atenţi cu consumatorul care ni se adreseaza.

Din punct de vedere  profesional avem o paleta extraordinar de extinsa de acoperit – produse alimentare, produse textile, service-uri  auto, bunuri nealimentare şi garanţii, furnizare utilitaţi, comunicaţii, instituţii financiare – şi enumerarea  poate continua.
Desigur, exista şi alte instituţii care au atribuţii specifice pe diferite domenii de activitate, dar acestea  fie nu sunt disponibile pe plan local (ANCOM, ANRE, ANRCS), fie nu au au aceeaşi expunere publica, aceeaşi  adresabilitate ca instituţia noastra – ANSVSA, Ministerul Sanataţii (prin Direcţiile de Sanatate Publica). 

Suntem cunoscuţi pentru numarul mare de reclamaţii pe care le inregistram lunar, numar care nu suporta  comparaţie cu alte instituţii.
O buna parte dintre consumatori sunt multumiţi de munca noastra, dar aceştia nu au fost niciodata vocali.

O alta  parte sunt nemultumiţi – unii efectiv nu au dreptate, pe alţii pur şi simplu nu-i putem ajuta pentru ca nu avem  specialişti, laboratoare, etc.

Din acest motiv unii consumatori devin chiar agresivi, astfel ca am avut comisari  ANPC loviţi care au facut obiectul unor ştiri publice.
Tot de agresivitate avem parte şi dinspre operatorii economici.
Nici ei nu sunt fericiţi cand ne vad şi nu ne intampina cu braţele deschise!
Nu in ultimul rand, ar trebui sa amintim şi faptul ca orice fel de problema a avut-o un comisar cu un operator economic (nu ne referim la faptele reprobabile de luare de mita) acesta a fost nevoit sa se apere singur, din salariul mizer sa-şi angajeze un avocat pentru a-şi dovedi nevinovaţia!
Stimate doamne, Stimaţi domni,

Vedem in fiecare zi ca din toate structurile, mediile profesionale, se cere imperios suplimentarea veniturilor, a fondurilor, etc.
Ştim ca sunt ani in care nedreptaţile s-au tot acumulat, iar discrepanţele salariale intre funcţionarii publici  cu atribuţii de control s-au accentuat şi ca acestea se recupereaza greu.

O problema foarte stringenta este faptul ca din instituţie pleaca tot mai mulţi colegi bine pregatiţi, cu multa  experienţa, motivul principal fiind salarizarea proasta şi volum mare de munca.
Noi, cei de la ANPC nu am fost niciodata foarte vocali.
Insa, de data asta , ANPC-ul şi comisarii din ANPC nu mai pot aştepta, nu mai pot rabda.
Noi, in condiţiile date, ne-am facut treaba şi am facut şi performanţa!!
Oferiţi-ne şansa ca dupa ataţia ani in care am fost prost salarizaţi sa avem parte de o recunoaştere a  realizarilor noastre şi sa fim salarizaţi pe masura muncii depuse şi la fel de important, sa beneficiem de toate  mijloacele materiale şi financiare pentru a ne desfaşura activitatea in condiţii normale de lucru pentru a da un  randament optim.
Cu respect, Angajaţii ANPC”