21% din SPITALE arata ZERO INTERES pentru parerea PACIENTILOR. 4.798 de pacienti au recunoscut ca au dat BANI personalului medical!...

Scris de Coriolan Onescu | Publicat in 08.02.2018 11:52 | Publicat in NATIONAL | Tipareste pagina

Satisfacţia pacienţilor cu privire la calitatea serviciilor medicale primite este unul dintre indicatorii importanţi care arata performanţa reala a unui spital.
Pana la sfarsitul anului 2016, acest indicator era profund viciat in Romania prin modalitatea sa de colectare. Odata cu introducerea chestionarului electronic, rezultatele se apropie mai mult de realitate.
Acest raport analizeaza cele 122.423 chestionare de satisfacţie completate de pacienţii romani la externare prin SMS si formular web, in perioada decembrie 2016 - ianuarie 2018, prin intermediul mecanismului de feedback al Ministerului Sanataţii.

Informatii cheie

# Peste o cincime (proporţia este calculata din numarul total de pacienţi care au completat chestionarul de feedback. Pacienţii care nu au completat chestionarul nu pot fi luaţi in calcul, dar dimensiunea esantionului - 122.423 chestionare – asigura relevanta statistica a rezultatelor) din pacientii internati sunt nemultumiti sau foarte nemulţumiti de curaţenia din spitale.
# 8 pacienti din 10 sunt multumiti sau foarte multumiti de activitatea si implicarea medicului care i-a ingrijit.
# Peste o cincime din pacientii internati au fost nevoiti sa işi cumpere medicamente sau alte materiale sanitare din banii proprii in perioada internarii in spital.
# Unui numar de 4.798 de pacienţi li s-au solicitat bani sau atenţii de catre personalul medical (3,92% din totalul pacienţilor care au raspuns chestionarului).
# 21% din spitale arata zero interes pentru parerea pacientilor. In cazul acestora nu a fost completat nici macar un chestionar de satisfactie.

TOP SPITALE: TRANSPARENTA

1.    Institutul de Bolu Infectioase Matei Bals Bucuresti    28,2%
2.    Spitalul Clinic de Boli Infectioase Cluj-Napoca    26,8%
3.    Spitalul Clinic Coltea Bucuresti 20,4%
4.    Spitalul Clinic Victor Babes Bucuresti    18,9%
5.    Institutul de Boli Cardiovasculare „G. I. M. Georgescu” Iasi 16,6%

Spitalele pentru care parerea pacientului conteaza. Procentul afisat reprezinta numarul de chestionare completate raportat la numarul estimat de externari. Media nationala: 3%.

UNITATILE SANITARE CU CELE MAI BUNE REZULTATE

(Rezultatele prezentate in aceasta sectiune includ doar spitalele care au avut minimum 500 de chestionare completate in perioada masurata si au depasit pragul de relevanta statistica.)

Observatorul Roman de Sanatate a analizat cele 122.423 de chestionare de satisfactie completate de pacientii romani in perioada decembrie 2016 - ianuarie 2018.
Se atrage atenţia asupra faptului ca statul roman judeca si recompenseaza financiar performanţa spitalelor publice in special din punct de vedere cantitativ (numarul şi complexitatea cazurilor tratate), dar nu şi calitativ (satisfacţia pacienţilor sau calitatea vieţii dupa tratamentul in spital).

TOP SPITALE: SERVICII MEDICALE

1.    Spitalul Clinic de Obstetrica-Ginecologie „Cuza Voda” Iasi 87,82%
2.    Spitalul Clinic de Recuperare Cluj-Napoca 86,85%
3.    Spitalul Clinic de Obstetrica-Ginecologie „Dr. I. A. Sbarcea” Brasov    86,82%
4.    Centrul Clinic de Boli Reumatismale Dr. Ion Stoia Bucuresti 86,8%
5.    Spitalul Clinic de Onstetrica-Ginecologie Panait Sirbu Bucuresti 86,2%
6.    Spitalul Clinic de Nefrologie „Dr. Carol Davila” Bucuresti 86,14%
7.    Institutul de Boli Cardiovasculare „Prof. Dr. G. I. M. Georgescu” Iasi 85,95%
8.    Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Targu Mures 85,82%
9.    Institutul Regional de Gastroenterologie si Hepatologie Cluj-Napoca    85,77%
10.    Institutul National de Endocrinologie C. I. Parhon Bucuresti 85,71%

Topul unitatilor sanitare in functie de procentul de pacienti multumiti si foarte multumiti de serviciile medicale oferite de spital (intrebarea nr. 1 din chestionarul de satisfactie). Media nationala: 79,81%.

TOP SPITALE: CURATENIE

1.    Institutul Inimii „Niculae Stancioiu” Cluj-Napoca 92,27%
2.    Spitalul Clinic de Nefrologie „Dr. Carol Davila” Bucuresti 91,63%
3.    Spitalul Clinic de Urgente Oftalmologice Bucuresti 91,33%
4.    Spitalul Clinic de Recuperare Cluj-Napoca    91,19%
5.    Institutul Regional de Oncologie Iasi    90,61%
6.    Institutul National de Endocrinologie C. I. Parhon Bucuresti    89,37%
7.    Centrul Clinic de Boli Reumatismale Dr. Ion Stoia Bucuresti 90,03%
8.    Spitalul Clinic de Obstetrica-Ginecologie „Dr. I. A. Sbarcea” Brasov 89,29%
9.    Institutul Regional de gastroenterologie si Hepatologie Cluj-Napoca 89,19%
10.    Spitalul Clinic Municipal Cluj-Napoca    89,18%

Topul unitatilor sanitare in functie de procentul de pacienti multumiti si foarte multumiti de curatenia din spitale (intrebarea nr. 3 din chestionarul de satisfactie). Media nationala: 78,27%.

SPITALE PENTRU CARE PAREREA PACIENTULUI NU CONTEAZA

Observatorul Roman de Sanatate a realizat topul rusinii - cele mai mari spitale pentru care parerea si satisfactia pacienţilor nu conteaza (zero chestionare completate intr-un an).
Intr-o epoca in care toţi responsabilii din sistemul medical romanesc clameaza ca pun "pacientul in centrul sistemului", dezinteresul faţa de satisfacţia pacienţilor arata in cel mai bun caz neglijenţa manageriala si, in cel mai rau caz, ipocrizie.

1.    Spitalul Clinic Judetean de Urgenta Craiova
2.    Spitalul Clinic de Urgenta Floreasca Bucuresti
3.    Spitalul Judetean de Urgenta Targu-Jiu
4.    Spitalul Judetean de Urgenta Buzau
5.    Spitalul Judetean Tulcea
6.    Spitalul Municipal de Urgenta Roman
7.    Spitalul Clinic CF Nr. 2 Bucuresti
8.    Spitalul Municipal Sighetu Marmatiei
9.    Spitalul Clinic de Recuperare Iasi
10.    Spitalul Clinic CF Cluj-Napoca

Cele mai mari spitale din Romania cu 0 chestionare completate in perioada decembrie 2016 – ianuarie 2018.

Este ingrijorator de mic numarul de spitale care introduc datele de contact ale pacientilor in platforma electronica a CNAS pentru ca pacientii sa primeasca prin SMS chestionarul de satisfactie.
21% din unitatile sanitare nu au introdus in sistem nici macar un pacient, iar 82% au introdus datele de contact pentru mai putin de 5% dintre pacientii externaţi.

Doar 64 de spitale au avut un numar suficient de chestionare completate pentru a obtine rezultate relevante statistic şi au fost incluse in topurile pozitive din acest raport.
277 spitale nu au avut suficiente chestionare completate.
Din cauza netransparentei si lipsei de implicare a managerilor, este imposibila masurarea statistic relevanta a satisfactiei pacientilor din aceste spitale.
Raportul Observatorului Roman de Sanatate prezinta şi soluţiile care se impun pentru a rezolva sau imbunataţi situatia actuala.

Documente atasate

Unele documente sunt in format PDF si pot fi citite cu ajutorul Adobe Acrobat Reader. Daca nu il aveti il puteti descarca gratuit de pe site-ul oficial Adobe