Cand CEL MAI VESTIT TREN din LUME a oprit, in prima sa CALATORIE, in 1883, la TIMISOARA... FOTO
Scris de Gabriela Stegarescu | Publicat in 04.10.2017 07:46 | Publicat in DOCUMENTAR | Tipareste pagina
4 octombrie 1883: Celebrul Orient Express a plecat in prima sa calatorie, din Gare de Strasbourg (Paris), cu destinaţia Istanbul.
Trenul compus din vagoane selecte, confortabile si luxoase prezinta o legenda fascinanta, plina de mister, care traverseaza istoria culturii si civilizatiei Europei unite.
Orient Express este trenul in afara timpului, trenul in care pasagerii nu se grabesc şi nu sunt deranjaţi de durata calatoriei.
Ţinta lor nu este rapiditatea consumatorismului, ci dorinta de a trai experienţa unei calatorii de poveste, marca Orient Express: vagoane selecte, confortabile si luxoase, cu lambriuri din lemn de nuc si mahon, tapiterie cu fir de aur si matase, bai din marmura, cupe de cristal si tacamuri din argint.
Orient Express este numele unei linii feroviare de distanta lunga pentru pasageri care a fost initial operata de Compagnie Internationale des Wagons-Lits (Compania Internationala de Vagoane de Dormit).
Ruta s-a schimbat de multe ori.
Desi originalul Orient Express a fost o simpla linie feroviara internationala, numele ei a devenit sinonim cu calatoria luxoasa.
Cele doua orase care formau Orient Express-ul erau Paris si Istanbul, cele doua orase legate la inceput.
Primul tren Orient Express a fost pus in circulatie la 5 iunie 1883 si a unit Parisul de Constantinopole prin Nancy – Strasbourg – München – Viena – Budapesta – Szeged – Jimbolia – Timisoara – Caransebes – Varciorova – Craiova – Piatra Olt – Pitesti – Bucuresti – Giurgiu – Smardan (2.627 km).
Pasagerii erau transportati cu feribotul peste Dunare, la Ruse, in Bulgaria, pentru a lua un alt tren spre Varna, unde urma o noua transbordare, pe un pachebot al companiei austriece Lloyd, cu care pasagerii ajungeau, dupa un voiaj ce insuma 83 de ore si 30 de minute, la Constantinopole (Istanbul).
In 1885, o noua ruta a fost deschisa, de aceasta data se ajungea la Istanbul pe cale ferata prin Viena spre Belgrad, doua transporturi la Niş şi Plovdiv şi apoi pana la Istanbul pe cale ferata.
Dupa deschiderea podurilor peste Dunare, de la Feteşti şi Cernavoda, traseul trenului a fost prelungit pana la Constanţa, de unde pasagerii erau preluaţi de vapoarele Serviciului Maritim Roman.
Istanbul a fost punctul cel mai estic pana la 19 mai 1977.
Anii 1930 au fost perioada de glorie a Orient Expressului, cu trei servicii paralele funcţionale: Orient Express (traseul clasic), Simplon Orient Express (prin Italia) şi Arlberg Orient Express, care circula via Zurich şi Innsbruck spre Budapesta, cu vagoane de dormit ruland de acolo spre Bucureşti şi Atena.
Principalii clienţi erau persoanele regale, diplomaţii, nobilii şi oamenii de afaceri.
In 2013, s-au relansat doua croaziere pe an utilizand traseul original.(sursa: Wikipedia)
DOCUMENTAR
Vezi toate stirile21 iunie 1949. Incepe la Tribunalul Militar Timisoara procesul grupului de partizani anticomunisti format din Spiru Blanaru, Domasneanu Petre, Aurel Vernichescu, ...
citeste toata stireaPe 7 iunie 1920, in jurul orei 22, la putul Ronna (Putul I), a avut loc pe atunci cea mai mare catastrofa miniera din Europa, soldata cu 217 victime, dintre care ...
citeste toata stireaPatronii fiind Stan Vidrighin, primarul orasului, si Henrik Baader, presedintele Camerei de Comert si Industrie Timisoara.
citeste toata stirea21 mai 1948. Decretul prin care Cazarma Transilvania din Timisoara este predata primariei de catre Ministerul Apararii Nationale, pentru demolare, in vederea ...
citeste toata stirea25 aprilie 1723. Se pune piatra de temelie a noii cetati Timisoara. Ridicata in stil Vauban, aceasta va fi terminata in 1765 si va fi una dintre cele mai mari si ...
citeste toata stireaAGENTIA DE PRESA
Vezi toate stirileIn perioada premergatoare alegerilor locale
citeste toata stireaAdolescenții au fost invitați sa participe, la Bruxelles, la etapa finala a competiției Zero Robotics, un concurs organizat de Institutul Tehnologic din ...
citeste toata stireaAquatim a finalizat lucrari de modernizare a rețelelor de apa și canalizare din Timișoara, in valoare de 50 milioane de lei
citeste toata stireaCare sa se constituie intr-un depozitar și diseminator de cunoaștere asupra problematicii de gen, deschis publicului larg și care sa ofere un spațiu de ...
citeste toata stireaEvenimentele vor debuta joi, 10 decembrie, la Casa de Cultura din orasul Buzias, cu incepere de la ora 10, si in orasul Faget, la Casa de Cultura, cu incepere de ...
citeste toata stireaOPINII
Vezi toate opiniileIn pragul celor 100 de ani de Romanie mare, ne condamnam cu voie la alți 100 de ani de intuneric... și e dezolant ca frați, surori, parinți și copii, oameni de toate felurile, ne adunam intr-un loc care, de fapt, ne separa mai mult.
Coagularea “strazii” in forme organizate a generat o campanie furibunda de denigrare.
VREMEA IN TIMISOARA
Umiditate : 97%
Umiditate : 85%
TU CE PARERE AI?
Cine credeți că ar fi fost un bun secretar de partid (PCR) înainte de 1989 în Timișoara?...