Cand ARMATA apara tara MUNCIND la OBIECTIVUL STRATEGIC TRANSFAGARASAN... FOTO
Scris de Gabriela Stegarescu | Publicat in 20.09.2017 07:45 | Publicat in DOCUMENTAR | Tipareste pagina
20 septembrie 1974: Inaugurarea oficiala a drumului naţional Transfagaraşan, in prezenţa lui Nicolae Ceauşescu, magistrala cu o lungime de peste 90 km, situata la altitudinea de 2.040 m.
# Drumul Naţional 7C (DN7C), supranumit Transfagaraşan, leaga regiunea istorica a Munteniei cu Transilvania, strabatand Munţii Fagaraş, cea mai inalta grupa montana din Romania, facand parte din Carpaţii Meridionali.
# Printr-o hotarare a Consiliului de Miniştri din 10 decembrie 1969 se aproba indicatorii tehnico-economici pentru „obiectivul strategic Transfagaraşan”, caruia i se aloca resursele trupelor de geniu ale Armatei Romane (pe 10 martie 1970, Regimentul 52 Alba-Iulia incepe sa lucreze dinspre nord, iar Regimentul 1 Ramnicu-Valcea dinspre sud, in zonele montane inalte).
# Este un drum asfaltat, ajungand in apropierea tunelului de langa Lacul Balea la altitudinea de 2042 m. Astfel, Transfagaraşanul se situeaza pe locul al doilea ca altitudine in clasamentul şoselelor alpine din Romania, dupa Transalpina (DN67C) din Munţii Parang, care urca pana la 2145 m.
# Transfagaraşanul incepe in comuna Bascov, judeţul Argeş, de langa oraşul Piteşti, in direcţia oraşului Curtea de Argeş şi se termina la intersecţia cu drumul DN1 intre Sibiu şi Braşov, in apropierea comunei Carţişoara, cu o lungime de 151 km, traversand pe axa nord-sud Munţii Fagaraş.
# Pana la construirea barajului şi lacului de acumulare Vidraru, in 1965, de-a lungul caruia DN7C se desfaşoara pe aproape 20 km, a existat un drum de pamant şi o linie de mocaniţa ce lega comuna Capaţaneni de vechiul sat Cumpana, astazi acoperit de ape.
# Porţiunea de la barajul Vidraru pana la Carţişoara traverseaza un teren montan la altitudini mari şi a fost construita in perioada 1970–1974, pe o lungime de aproximativ 91 km.
# Tunelul Capra-Balea, care trece pe sub creasta Munţilor Fagaraş, intre varfurile Iezerul Caprei (2414 m) şi Paltinul (2398 m), este cel mai lung tunel rutier din Romania, avand o lungime de 887 m, cu o inalţime de 4,4 m, o laţime de 6 m şi un trotuar cu o laţime de 1 m, fiind iluminat electric şi ventilat natural.
# In partea nordica a drumului, Transfagaraşanul strabate caldarea glaciara, pe o lungime de 13 km. Apoi, drumul trece prin apropierea cascadei Balea, o cascada in trepte de aproximativ 68 m, cea mai mare de acest fel in Romania, aflata la altitudinea de aproximativ 1230 m.d.M., ajungand apoi la Cabana Balea Cascada. De acolo pana la intersecţia cu DN1 (drumul european E68), in apropierea comunei Carţişoara, mai sunt 21 km.
# Transfagaraşanul trece peste 830 de podeţe şi 27 de viaducte, pentru construcţia lui fiind necesara dislocarea mai multor milioane de tone de roca. Pentru aceasta s-au folosit 6520 tone de dinamita, din care 20 de tone numai la tunelul Capra-Balea, precum şi multe alte materiale de construcţii.
# Bilanţul oficial a fost de 40 de morţi. Raspunzand unui interviu, un martor al timpului spunea: „Numai la baraj au murit vreo 400 de baieţi”.(sursa: Wikipedia)
DOCUMENTAR
Vezi toate stirile21 iunie 1949. Incepe la Tribunalul Militar Timisoara procesul grupului de partizani anticomunisti format din Spiru Blanaru, Domasneanu Petre, Aurel Vernichescu, ...
citeste toata stireaPe 7 iunie 1920, in jurul orei 22, la putul Ronna (Putul I), a avut loc pe atunci cea mai mare catastrofa miniera din Europa, soldata cu 217 victime, dintre care ...
citeste toata stireaPatronii fiind Stan Vidrighin, primarul orasului, si Henrik Baader, presedintele Camerei de Comert si Industrie Timisoara.
citeste toata stirea21 mai 1948. Decretul prin care Cazarma Transilvania din Timisoara este predata primariei de catre Ministerul Apararii Nationale, pentru demolare, in vederea ...
citeste toata stirea25 aprilie 1723. Se pune piatra de temelie a noii cetati Timisoara. Ridicata in stil Vauban, aceasta va fi terminata in 1765 si va fi una dintre cele mai mari si ...
citeste toata stireaEDITORIALE
Vezi toate stirileIn pragul celor 100 de ani de Romanie mare, ne condamnam cu voie la alți 100 de ani de intuneric... și e dezolant ca frați, surori, parinți și copii, oameni ...
citeste toata stireaAceasta ideologie criminala a reușit prin frica si teroare sa supuna o țara intreaga, dupa ce a eradicat subțirea elita care moștenise patrimoniul de valori ...
citeste toata stireaDaca nu vedeți cum va asasinați viitorul ca națiune și ca romani, mergeți inainte ca o turma fara capatai. Istoria nu așteapta pe nimeni. Romania se ...
citeste toata stireaCoagularea “strazii” in forme organizate a generat o campanie furibunda de denigrare.
citeste toata stireaRezoluția PSD este, oricum ai lua-o, o DECLARATIE de RAZBOI impotriva STATULUI PARALEL și ILEGITIM. Daca exista o amenințare a STATULUI PARALEL și ILEGITIM ...
citeste toata stireaOPINII
Vezi toate opiniileIn pragul celor 100 de ani de Romanie mare, ne condamnam cu voie la alți 100 de ani de intuneric... și e dezolant ca frați, surori, parinți și copii, oameni de toate felurile, ne adunam intr-un loc care, de fapt, ne separa mai mult.
Coagularea “strazii” in forme organizate a generat o campanie furibunda de denigrare.
VREMEA IN TIMISOARA
Umiditate : 97%
Umiditate : 85%
TU CE PARERE AI?
Cine credeți că ar fi fost un bun secretar de partid (PCR) înainte de 1989 în Timișoara?...