Uite ce AUTOTURISME de EPOCA are miliardarul ION TIRIAC in colectia personala!... FOTO

Scris de Gabriela Stegarescu | Publicat in 29.08.2017 12:31 | Publicat in LIFESTYLE | Tipareste pagina

Romfilatelia te invita sa descoperi patru dintre automobilele de epoca apartinand Tiriac Collection, singura galerie auto personala deschisa in Romania care reuneşte peste 160 de exemplare ce aparţin celor mai importanţi producatori de autoturisme din lume.

Romfilatelia va introduce in circulaţie emisiunea ”Maşini de colecţie”, miercuri, 30 august 2017, disponibila in magazinele Romfilatelia din Bucuresti, Bacau, Brasov, Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara, precum si in magazinul online de pe romfilatelia.ro.

Pasiunea pentru frumuseţile rarisime pe patru roţi a lui Ion Ţiriac s-a transformat intr-o veritabila galerie dedicata autoturismelor de epoca.
In expoziţia Ţiriac Collection pot fi admirate unele dintre cele mai frumoase maşini şi motociclete, construite incepand cu anul 1899, dar şi modele performante cu design actual.

Ţiriac Collection cuprinde branduri de notorietate, precum: Jaguar, Aston Martin, Ferrari, Porsche, Cadillac, Rolls-Royce şi multe altele.

Produs in anul 1899, Hurtu 3 ½ Quadricycle, cel mai vechi exemplar al colecţiei şi unul dintre cele şapte exemplare care mai exista in prezent, este ilustrat pe timbrul cu valoarea nominala de 2,20 lei.
In mod excepţional, acest automobil a fost pastrat şi intreţinut intr-un castel din Franţa, pana in anul 1995.
Deşi unele elemente originale ale automobilului au fost inlocuite, cea mai interesanta parte autentica a acestuia care a ramas intacta, o adevarata bijuterie, este placuţa cu seria de şasiu a maşinii.

Delage Type CO, construita de compania cu acelaşi nume in anul 1920, este reprezentata pe timbrul cu valoarea nominala de 3,50 lei.
Delage a fost o companie de automobile de lux, fondata in anul 1905 de catre Louis Delage, in Levallois-Perret, langa Paris.
La inceputul secolului XX, Delage era o marca sportiva care producea maşini de competiţie performante.
Delage Type CO, construit in anul 1920, are 24 de CP şi este echipat cu un motor de 6 cilindri in linie şi cutie manuala cu 4 trepte de viteza.

Duesenberg Model J Torpedo Berline Convertible este un automobil de lux destinat sa intre in competiţie cu cele mai luxoase şi mai puternice maşini din lume.
Acesta a fost construit ca o varianta americana de succes pentru marcile europene prestigioase precum Mercedes – Benz, Rolls Royce sau Hispano – Suiza şi este ilustrat pe timbrul cu valoarea nominala de 8 lei.
Compania Duesenberg Motors, denumita uneori „Duesy”, a fost fondata de fraţii August şi Frederick Duesenberg in 1913, in Saint Paul, Minnesota, unde au construit maşini de curse şi automobile de lux americane.
Caroseria modelului Duesenberg din cadrul Ţiriac Collection a fost realizata de Walter M. Murphy Coachwork.

Este una dintre cele doua exemplare produse sub forma unei berline decapotabile sedan.
Cu toate acestea, cealalta caroserie a fost modificata de proprietar, transformand maşina intr-una cu plafonul fix (nedecapotabila), cea gazduita la Ţiriac Collection devenind, in consecinţa, unicat.

Cord 812 Custom Beverly, cu o putere de 170 CP, motor de V8 şi o cutie manuala cu 4 trepte de viteza, s-a remarcat prin tehnologia inovatoare şi design-ul cursiv.
Cord a fost numele unor automobile construite de Auburn Automobile Company, in Connersville, Indiana, din 1929 pana in 1932 şi apoi din 1936 pana in 1937.
Caracteristicile tehnice moderne pentru acea vreme au facut din Cord o maşina avansata pentru timpul sau datorita cutiei de viteze cu patru trepte semi-automata de la Bendix, tracţiunii faţa, suspensiei independente şi farurilor ascunse.
Automobilul prezentat are certificat A.C.D. Certified Category 1 Original, ceea ce inseamna ca toate componentele sunt originale Cord 812 si este ilustrat pe timbrul cu valoarea nominala de 15 Lei.

Emisiunea este completata de doua plicuri prima zi şi ca forme de machetare au fost folosite coala de 20 de timbre, minicoala de 5 timbre + 1 vignieta.
Albumul filatelic este realizat in tiraj limitat de 250 exemplare si este echipat cu blocul de 4 timbre al emisiunii si setul de doua plicuri „prima zi” avand stampila „prima zi” aplicata in clar in folio aur.